Termeni si conditii. Garantii
Achizitia unui produs de la SC ORIGINAL PRO PARTS SRL reprezinta acordul dumneavoastra cu termenii si conditiile de mai jos.
In unele cazuri, in functie de tipul produselor, daca valoarea depaseste 1000 RON este nevoie de plata unui avans de cel putin 40% din valoarea comenzii.
Produsele comercializate sunt noi, in ambalajul original al producatorului si in momentul livrarii sunt insotite de documentele cu care au fost ambalate de catre producator. Factura si certificatul de garantie se primesc fizic in colet sau pe email.
De asemenea, atat pretul cat si specificatiile tehnice nu reprezinta nici un fel de obligatie contractuala, si pot fi schimbate fara nicio notificare in prealabila.
Toate informatiile, fotografiile, video-urile de pe website apartin originalproparts.ro, furnizorilor si colaboratorilor sai.
Achizitionand un produs prin livrare directa sau de pe site-ul www.originalproparts.ro sau din orice alta sursa online, conform legislatie in vigoare beneficiati de garantie pentru defectele de material sau de fabricatie ale produsului(vicii ascunse). Produsele care prezinta aceste defecte vor fi inlocuite pe perioada cat sunt in garantie cu altele noi sau daca acest lucru nu este posibil va fi restituita integral suma platita.
Comenzile neridicate de catre clienti. Anularea comenzilor.
Pentru ca procesul de livrare al produselor comandate de catre client implica multe resurse: de la comandarea produselor, ambalarea lor, predarea la firma de curierat, inclusiv resurse financiare, NU acceptam o a doua, a treia, etc... comanda de la clientii care au refuzat primirea coletului expediat de catre noi.
In cazul in care se doreste anularea unei comenzi, va rugam sa ne anuntati intr-un timp cat mai scurt de la luarea deciziei pentru a nu pregati si preda coletul la firma de curierat.
Drepturile consumatorului
Drepturile consumatorului sunt cele prevazute in articolele 9 – 14 din Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, cu modificarile si completarile ulterioare (denumita in continuare Legea 449/2003) si in Ordonanta de Guvern nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare (denumita in continuare O.G 21/1992). Prezentul certificat de garantie nu afecteaza drepturile consumatorului conferite prin Legea 449/2003 si prin O.G 21/1992.
Toate produsele de tuning, marca Vogtland Auto Sport, Misutonida si MTS Technik beneficiaza de 2 ani de garantie.
Pentru produsele cu durata medie de utilizare mai mica de 2 ani, garantia se reduce la aceasta durata, adica 6 luni. Din aceasta categorie fac parte consumabilele auto(covorase auto, tavite portbagaj, capace roti, huse auto, lanturi antiderapante, suporti de numere, cabluri de pornire, etc), accesorii auto, filtre auto, becuri, stergatoare parbriz, solutii de spalare parbriz, antigel, lichid de frana, aditivi, etc.
Garantia acopera defectele de material sau de fabricatie iar produsele care vor prezenta acest tip de defectiuni vor fi inlocuite in cadrul termenului de garantie cu altele noi, conform legii. Termenul de garantie curge de la data inscrisa pe bonul si/sau factura de vanzare a marfurilor.
Pentru a putea schimba un produs defect pe perioada de garantie, acesta trebuie sa fie insotit de:
- Copie dupa factura de achizitie, chitanta sau bon emise SC ORIGINAL PRO PARTS SRL
- Factura fiscala si devizul de montaj care vor face dovada montarii piesei intr-un service autorizat R.A.R.
- Devizul de constatare al defectiunii, realizat intr-un service autorizat R.A.R.
- Copie dupa talonul automobilului pe care a fost montata piesa
- Ambalajul original, acesta nu trebuie sa fie deteriorat si trebuie sa contina etichetele specifice
Modalitati de asigurare a garantiei.
In cazul in care reclamatia care invoca lipsa de conformitate este justificata, ORIGINAL PRO PARTS SRL se obliga la repararea/inlocuirea produselor, a materialelor de exploatare sau de intretinere, conform legii. In cazul in care produsul trebuie supus constatarii tehnice la producator sau expertizarii la o terta persoana abilitata, ORIGINAL PRO PARTS SRL va depune toate documentele necesare si va transmite produsul pentru a obtine rezultatul constatarii tehnice/expertizei intr-un termen de 15 zile calendaristice, avandu-se in vedere toate imprejurarile de fapt ce pot influenta termenul finalizarii constatarii tehnice/expertizei. In cazul in care reclamatia nu este justificata, cheltuielile effectuate(costuri de transport, manipulare, diagnosticare, expertiza, demontare, montare, cost de manopera, material folosite si ambalare) vor fi suportate de catre consumator. Produsele si materialele de exploatare sau intretinere inlocuite in perioada de garantie devin automat proprietatea ORIGINAL PRO PARTS SRL.
Repararea sau inlocuirea produselor aflate in garantie.
Conform OUG 140/28.12.2021, Reparațiile sau înlocuirile din lipsa de conformitate se efectuează fără costuri pentru consumator, într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care ORIGINAL PRO PARTS SRL a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, luânduse în considerare natura și complexitatea bunurilor, natura și gravitatea neconformității și efortul necesar pentru finalizarea reparației sau înlocuirii, fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator, ținând seama de natura bunurilor și de scopul pentru care consumatorul a solicitat bunurile în cauză. În cazul în care o reparație necesită demontarea bunurilor care au fost instalate într-un mod compatibil cu natura și cu destinația lor, înainte ca neconformitatea să fie constatată, sau în cazul în care bunurile respective urmează să fie înlocuite, obligația de a repara sau înlocui bunurile include demontarea bunurilor neconforme și instalarea bunurilor de înlocuire sau a bunurilor reparate sau suportarea costurilor aferente demontării și instalării.
Nu se va putea schimba produsul in urmatoarele cazuri:
- Produsele neinsotite de copia facturii de achizitie.
- Piesa nu a fost montata intr-un service autorizat R.A.R. pentru timpul de automobil pe care s-a montat piesa
- Piesa nu a fost montata corespunzator sau a fost montata impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate
- Alegerea piesei nu a fost facuta corect sau aceasta a fost folosita in alte scopuri decat cele indicate de producator
- Piesa nu a fost identificata corect din cauza prezentarii a unor date eronate de catre cumparator sau nu a fost comparata la montaj cu piesa de inlocuit
- Piesa s-a uzat sau deteriorat din cauza suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarii reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producator
- Automobilul a fost folosit in conditii corespunzatoare (taximetrie, raliuri, competitii sportive etc.) sau a fost folosit in alte scopuri in afara celor prevazute de producator
- Automobilul a suferit un accident sau a fost supus unor factori externi, fenomene ale naturii sau de alta natura
- Piesele prezinta urme de lovituri, indoituri, deformari, rupturi etc.
- Piesele prezinta o uzura normala