Cum sa alegi un set de arcuri sport?

Cum sa alegi un set de arcuri sport?
Vrei sa-ti faci masina sa arate mai sportiv, vrei sa imbunatatesti comportamentul la rulare sau poate chiar vrei sa-ti faci masina sa arate unic? Ti s-a intamplat vreodata sa fii intr-una din situatiile de mai sus? Daca da, probabil ca una dintre ideile care ti-au trecut prin minte sau ti le-au recomandat prietenii / cunostiintele a fost sa optezi pentru un set de arcuri sport. Si dupa ce te-ai documentat trebuie sa iei o decizie despre ce marca si model sa alegi. Din atatea marci, culori si informatii online la care dintre ele sa te opresti?
In acest sens suntem aici sa facem lucrurile mult mai clare pentru tine astfel incat sa-ti fie mai usor sa iei o decizie si am compus o lista de aspecte la care trebuie sa fii atent cand vrei sa cumperi un set de arcuri sport.

I: Cat de "dure" sau rigide sunt arcurile sport comparativ cu cele stock de pe masina?
R: 
Acesta este un aspect relativ subiectiv. Pentru unele persoane acestea pot fi putin mai rigide, in timp ce pentru altele pot sa fie prea rigide. Acest aspect depinde si de tipul de suspensie stock al masinii. La marcile care au un renume sportiv sau care au o suspensie dezvoltata sportiv din fabrica montarea de arcuri sport face diferenta destul de putin sesizabila. In schimb, la alte marci, care se axeaza mai mult comfort, e posibil ca montarea de arcuri sport sa faca suspensia mai rigida. Oricum, un lucru este cert, montarea de arcuri sport duce la o rigidizare a suspensiei, de unde si denumirea de arcuri sport.

I: Vad mai multe variante de arcuri sport cu drop diferit, ex: 30 mm fata si spate, 50mm fata si spate, etc.. Care varianta ar trebui sa o aleg?
R: 
 Cu cat valorea de reducere a garzii la sol(drop-ul) este mai mare cu atat suspensia va deveni mai rigida. Astfel ca un set de arcuri cu drop de 50mm va fi mai rigid decat unul de 30mm. In unele cazuri, unde drop-ul este mai mare(de la 40-50mm in sus) este nevoie si de amortizoare sport. Asta pentru ca arcul sport este prea scurt si nu se va comprima destul de mult in amortizor si astfel pot sa apara batai la rulare.

I: La un set de arcuri sport cu drop de 30mm garda la sol se reduce cu 30mm?
R: Valorea cu care se reduce garda la sol este una relativa si tine exclusiv de fiecare masina in parte. In functie de greutatea motorului, dotariile masinii, tipul de cutie de viteze(manuala sau automata, etc..) aceasta valoare poate sa varieze. In cele mai multe cazuri reducerea garzii la sol este valorea data de producator, insa sunt si unele cazuri cand aceasta valoare este mai mica sau mai mare.

I: Conteaza culoarea arcurilor sport?
R: 
In general, fiecare producator are o singura culoare aplicata pe arcurile sport. Aceasta culoare este cea care le reprezinta brandul. Sunt si anumite situatii in care un producator are game diferite de arcuri sport cu culori diferite si atunci culoarea conteaza. Nu este insa cazul arcurilor sport de la Vogtland si MTS.

I: Cum pot sa aflu daca un set de arcuri sport este compatibil cu masina mea?
R: 
In primul rand verifica daca arcurile sport sunt pentru masina ta(marca, model, motorizare, tip tractiune, etc..). In al doilea rand, daca ti se solicita, verifica masa maxima autorizata pe puntea fata/spate. In unele situatii trebuie sa verifici si tipul de punte spate(semi-independenta sau multilink). 

I: Cum pot sa-mi dau seama daca o sa-mi placa cum o sa arate masina cu arcurile sport montate?
R: 
Cu ajutorul unei rulete masoara atatia mm cati sunt specificati ca o sa reduca garda la sol arcurile. In acest sens, pune ruleta sub buza aripilor fata si spate si coborara spre centrul rotii. Daca arcurile reduc garda la sol cu pana la 30mm, coboara cu aceasta valoare mai jos spre roata. Acolo o sa coboare caroseria dupa montarea arcurilor sport. Atentie! In cazul masinilor echipate cu suspensie sport din fabrica, drop-ul va fi mai mic cu valorea cu cat este mai joasa masina cu suspensia sport comparativ cu una cu suspensie stock. De asemenea, aceasta masuratoare este relevanta daca arcurile de pe masina sunt in stare buna. Altfel, daca sunt uzate este posibil ca masina sa fie deja mai joasa decat normal si masuratoarea nu este relevanta.

I: Masina mea este mai ridicata pe puntea fata. Pot sa cumpar doar arcurile sport fata?
R: 
Da, poti sa cumperi doar arcurile sport fata. Atunci cand se achizitioneaza mai putin decat un set complet(4 bucati), arcurile sunt considerate ca si piese de schimb si au un alt pret. De asemenea, daca vrei sa montezi doar arcuri sport pe puntea fata si pe spate sa pastrezi arcuri normale, sau invers, trebuie sa iei in considerare faptul ca masina o sa-si schimbe comportamentul la rulare. Pe puntea fata o sa fie mai rigida si puntea spate va avea tendinta de sari sau balansa mai mult spre stanga/dreapta. Atentie! Faptul ca masina are puntea fata mai ridicata sau ca ai o distanta mai mare de la aripa pana la roata poate sa fie si o iluzie optica. In acest sens, masoara garda la sol a masinii la nivelul pragurilor. Cu o ruleta masoara distanta de la prag pana la asfalt din spatele rotii fata si in fata rotii spate. Ia ca reper cel mai jos punct de pe prag. Daca intr-adevar este o diferenta de valoare de 10-20mm atunci da, masina poate sa fie mai ridicata/lasata.

 

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!